Cum să gândiți și să construiți o structură a site-ului web

Structura site-ului:Principalele tipuri

Ar trebui să se gândească la structura site-ului în avans, chiar înainte de a începe a face site-ul. Nu lăsați această decizie la dezvoltator, să ia o parte activă în proces. Principala problemă a site-urilor care vin la promovare este structura incorectă, ilogică a site-ului.

Ce dificultăți apar din structura site-ului?

1). Factori comportamentali săraci din cauza navigare ilogică și incomod. De exemplu, clienții nu pot găsi informațiile corecte sau nu înțeleg deloc ce bunuri și servicii sunt oferite. Și factorii comportamentali influențează pozițiile.

2). Motoarele de căutare nu pot identifica pagini importante și relevante pe site. Într-o structură logică, procesul de nesting al paginilor variază de la important la mai puțin important, de la categorii mari la obiecte specifice (bunuri, servicii, știri etc.).

3). Pentru interogările avansate nu există pagini reale care oferă un răspuns clar, precum și imposibilitatea de a adăuga astfel de pagini fără a redesena întregul site. Într-un astfel de caz, în cazul în care clientul nu este de acord să refaceți site-ul, doar să refuze, pentru că.k. promovarea unui astfel de site este o pierdere de timp și bani.

Tipuri de structura site-ului

Structură liniară.

Logică elementară - fiecare pagină se referă la o altă pagină și la pagina principală. Această structură este bine aplicată pe site-uri de prezentare, portofolii și alte produse specifice, care sunt destinate să familiarizeze vizitatorul cu toate paginile într-o anumită ordine. Greutatea paginilor de aici curge de la prima pagină la ultima pagină prin toate celelalte. Doar cea principală poate fi promovată cu succes, prin urmare această structură nu este foarte potrivită pentru atragerea vizitatorilor. Lăsați-l la cei care folosesc site-uri în scopuri proprii și nu vor primi trafic de la căutare.

Liniar cu ramuri.

Principiul este același, dar aici puteți utiliza mai multe produse de pe același site, pe care le va împărtăși cu fiecare pagină. De exemplu, ar putea fi o bibliotecă online a unui autor cu mai multe cărți. Aici din nou greutatea este transferată de la pagina principală la ultima pagină, deși există mai multe astfel de pagini. Din nou nu a reușit pentru promovare.

Structura blocului.

Aici toate paginile se referă la alte câteva care sunt echivalente unele cu altele. Această structură este bună pentru un anumit produs, unde fiecare pagină poate fi utilizată ca o descriere a unei anumite proprietăți/valori și totalurile acestora. Cu distribuția în greutate este destul de bun, paginile sunt deja îmbinate și a pus greutatea lor pe cel principal, permițând să-l promoveze mai eficient. Dar această structură este foarte specifică și nu universal aplicabilă.

Structura arborescentă.

Structura arborescentă este cea mai versatilă opțiune, și este una pe care o veți aplica 99% din timp. Ideea este că pentru fiecare direcție veți avea o sucursală, pentru fiecare serviciu sau produs veți avea o sucursală separată. Deci, acestea sunt secțiunile și subsecțiunile cu care suntem familiarizați. Această structură ne permite să transferăm o greutate suplimentară atât pe partea principală, cât și pe cea a partițiilor. Fiecare pagină a secțiunii se va referi nu numai la pagina principală, ci și la secțiunea acesteia, este suficient să reglați pesmetul.

Pentru a construi o structură, utilizați un instrument convenabil:Editori de tabel, MS Word sau alt software. De asemenea, puteți desena o structură pe o foaie de hârtie. Atunci când planificați o ierarhie, răspundeți la două întrebări:

Ce informații doriți să oferiți utilizatorilor?

Unde ar trebui publicat un bloc de informații?

Structura site-ului este o diagramă ierarhică de pagini. Cu ajutorul său vă rezolva mai multe sarcini:Politica de informare plan și logica de livrare a informațiilor, oferă posibilitatea de utilizare a unei resurse, asigura conformitatea unui site cu cerințele motoarelor de căutare.