Semne ale campaniilor publicitare și analiza performanței

Astăzi, mărcile au la dispoziție multe instrumente de publicitate diferite. Analiza eficacității acestora se efectuează pentru a studia situația și pentru a înțelege modul în care diferitele tipuri de instrumente de publicitate afectează schimbarea eficacității publicității. Și ceea ce este mai important este să facem o schimbare calitativă în campania de publicitate. Prin urmare, buna gestionare a publicității necesită planificare și evaluare a performanței.

Unele dintre motivele care reduc eficiența oricărei campanii publicitare pot fi enumerate:

Lipsa unor obiective și ținte clar definite și realizabile ale campaniei.

Neconcordanță între obiectivele campaniei publicitare separate și obiectivele strategiei generale de dezvoltare a afacerilor.

Eroare de segmentare a publicului țintă.

Alegerea incorectă a tipurilor de canale de publicitate pentru a accesa utilizatorul țintă.

Lipsa de feedback din partea utilizatorilor de bunuri/servicii.

Nivelul de calificare al personalului responsabil de evenimente, precum și al agenției de publicitate alese este scăzut.

Lipsa unui plan și a unui sistem de monitorizare a publicității.

Campania de publicitate poate fi împărțită în diferite elemente:

pe obiectul publicitar:

Bunuri;

servicii;

compania însăși.

Prin obiectivele urmărite:

O societate de publicitate (introducerea de noi produse și servicii pe piață);

Compania de publicitate de aprobare (promovează vânzările);

companie de publicitate.

Pe acoperire teritorială:

Companii de publicitate locală;

Societăți de publicitate regionale;

Companii naționale de publicitate;

companii de publicitate la nivel mondial.

În ceea ce privește intensitatea expunerii:

Chiar (cu o distribuție echilibrată a activităților promoționale în timp);

Incremental (bazat pe principiul creșterii impactului publicității asupra publicului);

de sus în jos (efectul de publicitate este redus în timp).

Se recomandă planificarea campaniilor publicitare în următoarea ordine:

Analiza situației de comercializare.

Definirea obiectivelor campaniei publicitare.

Identificare.

Definirea bugetului de publicitate.

Definiția mediului de publicitate.

Crearea unui mesaj publicitar.

Evaluarea rezultatelor.

De regulă, bugetul de marketing este de 10-15% din profitul preconizat.

Costul ridicat al publicității pentru antreprenori și importanța sa pentru succesul unei întreprinderi fac necesară încercarea de a o face mai fiabilă prin intermediul analizei eficienței. Cu toate acestea, monitorizarea eficienței publicității nu este o sarcină ușoară. Publicitatea este doar o parte a unui complex de marketing, ale cărui componente sunt cunoscute, dar influența lor reciprocă și contribuția la rezultatul global într-o anumită situație este necunoscută.

Succesul unei campanii publicitare reprezintă impactul economic al acesteia, cum ar fi creșterea cifrei de afaceri rezultată din publicitate. Succesul publicității este o consecință a impactului psihologic asupra publicului țintă. Având în vedere dificultatea monitorizării eficienței publicității în general, marketingul a dezvoltat metode de monitorizare a etapelor individuale ale procesului. O analiză a eficacității campaniei publicitare se efectuează în fiecare etapă:Înainte de lansare, în proces și după finalizare. Introducerea în timp util a modificărilor permite obținerea unei eficiențe maxime de la un anumit instrument de marketing pe Internet.