În ceea ce privește intensitatea expunerii:
Chiar (cu o distribuție echilibrată a activităților promoționale în timp);
Incremental (bazat pe principiul creșterii impactului publicității asupra publicului);
de sus în jos (efectul de publicitate este redus în timp).
Se recomandă planificarea campaniilor publicitare în următoarea ordine:
Analiza situației de comercializare.
Definirea obiectivelor campaniei publicitare.
Identificare.
Definirea bugetului de publicitate.
Definiția mediului de publicitate.
Crearea unui mesaj publicitar.
Evaluarea rezultatelor.
De regulă, bugetul de marketing este de 10-15% din profitul preconizat.
Costul ridicat al publicității pentru antreprenori și importanța sa pentru succesul unei întreprinderi fac necesară încercarea de a o face mai fiabilă prin intermediul analizei eficienței. Cu toate acestea, monitorizarea eficienței publicității nu este o sarcină ușoară. Publicitatea este doar o parte a unui complex de marketing, ale cărui componente sunt cunoscute, dar influența lor reciprocă și contribuția la rezultatul global într-o anumită situație este necunoscută.
Succesul unei campanii publicitare reprezintă impactul economic al acesteia, cum ar fi creșterea cifrei de afaceri rezultată din publicitate. Succesul publicității este o consecință a impactului psihologic asupra publicului țintă. Având în vedere dificultatea monitorizării eficienței publicității în general, marketingul a dezvoltat metode de monitorizare a etapelor individuale ale procesului. O analiză a eficacității campaniei publicitare se efectuează în fiecare etapă:Înainte de lansare, în proces și după finalizare. Introducerea în timp util a modificărilor permite obținerea unei eficiențe maxime de la un anumit instrument de marketing pe Internet.