Link-uri albastre sau cum să nu devii paranoic în uzabilitate

Zilele trecute, am dat peste o contradicție foarte interesantă între designer și client pe care am citit despre uzabilitate. Coliziunea a avut loc pe baza unui nou «război sfânt»între design și comoditate (adică uzabilitate)

Esența acestei coliziuni a fost că clientul a cerut proiectantului, după aprobarea schemei de culori a stilului companiei, pentru a face albastru standard cu evidențierea link-ul pentru site-ul în funcție de stilul creat.

Totul ar fi bine, dar designul (în paleta negru-și-roșu-și-portocaliu) cu abundența de link-uri de pe pagina principală, care a fost acolo nu a putut suporta un contrast atât de ciudat. Și clientul a subliniat că o astfel de abordare este utilizată de giganți, cum ar fi Google și multe altele. În cele din urmă, a apărut un argument și a trebuit să fac parte din el.

Cu tot respectul pentru design, sunt de obicei în picioare pentru oamenii care transporta materiale utilizabile la mase. Dar asta nu a fost cazul. Când am văzut compoziția legăturii standard cu schema de culori a site-ului, am realizat că site-ul a trebuit să fie salvat prin orice mijloace. Așa am făcut. Și am de gând să dau ambele părți această discuție, pe care am de gând să vă descriu, astfel încât designerii pot simți o dată ce au nevoie să se gândească și comoditatea deciziilor lor, Iar clienții noștri și specialiștii în uzabilitate cred că articolele pe care le citim nu ar trebui să fie luate literal, și totuși să se gândească puțin la asta din perspectiva proiectului.

Deci, argumentul meu:

Da, într-adevăr, unele documente bine stabilite spun că pentru utilizator să observe link-urile de pe pagini, acestea trebuie să fie făcute similare cu link-urile și prezentate într-un mod familiar. Și anume, prin standardul HTML acestea sunt luminoase albastre și au text-decor:subliniere;apoi astfel de link-uri sunt vizibile și utilizatorul va da cu siguranta clic pe ele și nu va merge pe întreaga pagină de cursor pentru a găsi orice link. Și asta e bine și corect, și eu sunt foarte de sprijin de oameni care doresc să obțineți acel mesaj peste dezvoltatorii. Uneori este foarte incomod să caute un link în necunoscut.

În plus, aș dori să subliniez faptul că toate cele de mai sus nu se referă la referințe în blocul de navigare sau la referințe care arată ca butoane sau linkuri care sunt pur și simplu etichetate explicit ca meniu de navigare. Practic, aș prefera această interpretare pentru legăturile din interiorul textului, pentru referințele reprezentate implicit de link-uri și așa mai departe. De asemenea, nu aș lăsa granițele standard în jurul imaginilor cu legături - acestea fie trebuie să fie ucise sau vopsite în culori adecvate.

În cele din urmă, pe baza paragrafului anterior, este clar că regulile HTML implicite nu sunt întotdeauna cea mai bună cale de ieșire. Si asta, la randul sau, arata ca CSS nu este pentru nimic. Adică, nu există doar excepții de la nicio regulă, dar trebuie să existe excepții de la aceasta, pentru că dacă nimeni nu ar fi avansat, nu am fi folosit deloc CSS, dar îl folosim peste tot, deci este cel mai progresiv instrument.

Design-ul este de proiectare, iar în cazul în care designerul se gândește la utilizabilitate în timpul creării penultimului (adică, design), atunci lasă-l să se îngrijoreze, desigur, în mod ideal, atunci când proiectantul lucrează cu un specialist în uzabilitate, dar știm cu toții cât de utopic este acum. Deci, designerul trebuie doar să înțeleagă de ce aceste link-uri trebuie să fie albastru. Nu ... nu pentru că atrag oamenii cu orientări diferite mai mult, ci pur și simplu pentru că aceasta este calea de a înțelege și de a atrage utilizatorul la link-ul click. În consecință - în cazul în care este clar pentru utilizator că acest link este - înseamnă Nicio problemă. Sarcina este executată indiferent de cum. Atâta timp cât el nu este gătit de design înfricoșător. Acest lucru este valabil mai ales în spațiul post-sovietic, în cazul în care oamenii nu răsfățați în trecut de frumusețe specială încearcă să aleagă doar lucrurile pe care le cred că sunt frumoase. Să nu intrăm în moralul subiectivității, este doar o stare de lucruri pe care o avem, și probabil nu ar trebui să o negăm.

Calea de ieșire din această situație este evidentă și, în principiu, nu revelatoare. Pur și simplu, atunci când aveți nevoie pentru a face link-uri utilizabile, trebuie să se gândească la obiectivul și alegeți una dintre opțiunile:

- Proiectarea pe baza a ceea ce vor fi utilizate link-urile unor astfel de culori

- Stylize link-uri prin găsirea unui ton albastru adecvat

- Stylize link-uri prin alegerea unei culori distinctive și logice pentru link-uri (adică, pentru a face persoana percepe ca un link)

Sursa - https://webmaster.md/ro/servicii/linkbilding/